Kako so se športniki prehranjevali skozi zgodovino?

Športna prehrana zajema vse cikle za šport in športnike : počitek, aktivno fazo in predelavo. Res je, da vadba povečuje energijo in prehranske potrebe telesa,zato  lahko športno dieta varira od 110 kJ / kg / dan (26 kcal / kg / dan) v ženskem poklicu bodybuildinga 157 kJ / kg / dan (38 kcal / kg / dan), v ženski tekmovalni gimnastiki in triatlonu 272 kJ / kg / dan (65 kcal / kg / dan) in 347 kJ / kg / dan (83 kcal / kg / dan ) za Tour de France kolesarja.
Prehrana športna je eden od treh dejavnikov, ki omogočajo sam šport, drugi pa so zlasti športnik in vrsta poteka usposabljanja ali genetski dejavniki. Živila, ki so vključena v športno prehrano služijo trem osnovnim namenom: za zagotavljanje energije, zagotavljanje materialov za gradnjo in popravilo tkiva, vzdrževanju in urejanju metabolizma. Ne obstaja splošna prehrana za športnike, vsak šport ima posebne zahteve in posebno prehrano.
Več info na: Profitnes športna prehrana

Boston MarathonŽe leta 1897 kjer je bil prvi Bostonski maraton so potekale polemike o živilih in postopihv vnosa , v tistem maratonu se je razpravljalo o tem, ali naj se vključi nekatere zneske alohola pred vadbo. Leta 1909 je švedski Fridtjof Nansen dal določen pomen ogljikovim hidratom v intenzivnih telesnih dejavnostih. Leta 1911 je Zuntz ugotovili, pomen telesnih maščob, energije in ogljikovih hidratov v fizičnih aktivnostih. Leta 1939 so zaradi preiskav, ki jih opravljali nekateri raziskovalci ugotovili, da so si tisti športniki z dietami, bogatimi z ogljikovimi hidrati v prehrani izboljšali vzdržljivost. Ena od velikih napredkov v znanosti je bila uporaba mišične biopsije leta 1967, ki je pomagala odkriti pomen glikogena v mišicah. Max Rubner je v devetnajstem stoletju ugotovil, da številni prispevki pojasnjujejo presnovne procese v telesu živali. Kenneth H. Cooper je leta 1950 ustvarila sistem, imenovan aerobika za vzdrževanje telesne teže znotraj omejitev, v sodelovanju z založništvom je izdala svoje ideje v knjigi, ki se imenuje “Aerobika “(1968).

Prve študije o športni prehrani v povezavi s športnikomso bile izvedene v letu1920, da se razišče odnos, ki je obstajal v odpornosti, ki so jo obdržali športniki na dieti in bogato prehrano z ogljikovimi hidrati. V celotnem letu 1960 so bil izvedene različne študije o glukogenu. Vse te študije kažejo, da je pravilna uporaba makrohranil v športni prehrani izboljšala učinkovitost športnikov, in obratno: nepravilna uporaba zmanjšuje učinkovitost vadbe in poseldičnjo zmanjšuje dobre rezultate različnih športnikov.

Toda v času sredine dvajsetega stoletja, v času hladne vojne je imela Sovjetska zveza skrivni prehransko in prehranjevalno študijo s ciljem “prevlada v športu” svojih športnikov, in dejstvo se je pokazalo v zaporednih olimpijskih igrah. Športna prehrana se je pričela oziroma so jo začeli analizirati z znanstvenega vidika v poznem dvajsetem stoletju, saj je ta nova miselnost dosegla vrhunec na sestanku na sedežu Mednarodnega olimpijskega komiteja (Lausanne, Švica), mareca 1991, kjer je sedež bil soglasen glede raziskav na področju prehrane.

 

Uporaba makrohranil

Makrohranila (ogljikovi hidrati, beljakovine in lipidi) so del prehranske osnovne uredbe v mislih za vso športno prehrano. Stopnja vnosa, količina in kakovost je makrohranil treba obravnavati s posebno pozornostjo glede na posebnosti športa. Predvsem makrohranilne snovi zagotavljajo energijo (ogljikovi hidrati in maščobe) in strukturno podporo (beljakovin). Živila, ki vsebujejo ta makrohranila so bogata v običajni prehrani pa uravnotežena prehrana. Včasih je potrebna piramidna postavitev hrane, da bi grafično prikazali, kako razdeliti delež hrane v zvezi z makrohranil.